مجله گردشگری کاریز

بستنی‌های معروف و خوشمزه در کشورهای مختلف

آژانس کاریز

بستنی که یک خوراکی منجمد شیرین است که از خوشمزه ترین و در عین حال محبوب ترین دسرهای دنیا می‌باشد. این خوراکی لذیذ با استفاده از محصولات لبنی تهیه می‌شود و با طعم‌های زیادی در دسترس است.

بیشتر مردم دنیا عاشق این دسرهای سردند برای همین بیشتر کشورها بستنی‌های سنتی مخصوص خودشان را دارند. انواع مختلفی از بستنی با تغییر در مواد تشکیل دهنده، طعم و چاشنی عرضه می‌شود.

بستنی را می‌توان در ظرف سرو کرد و آن را با قاشق یا به صورت قیفی میل کرد. بستنی ایده آل ترین و دوست داشتنی ترین دسر در بین تمامی گروه های سنی و تمامی ملت‌ها است.

در ادامه با آژانس کاریز همراه باشید تا با خوشمزه ترین و معروف ترین بستنی‌های دنیا که در میان مسافران کشورهای مختلف دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند و از جاذبه‌های گردشگری کشورها به شمار می‌روند آشنا شوید.

 

 

آژانس کاریز

 

1. بستنی جلاتو, ایتالیا

بستنی جلاتو یکی از معروفترین بستنی‌های دنیا است که در میان گردشگران هم طرفداران بسیاری دارد. بستنی بسیار خوش طعم و محبوب ایتالیایی که قدمت آن به دو هزار سال پیش باز می‌گردد.

تفاوت جلاتو با بستنی‌های معمولی در این است که این بستنی, غلیظ تر بوده و دیرتر هم آب می‌شود و نسبت به بستنی‌های معمولی هم چربی کمتری دارد و هم نرم تر و شیرین تر است.

 

 

آژانس کاریز

 

2. بستنی دوندورما, ترکیه

امکان ندارد در خیابان‌های شهرهایی مثل استانبول و آنکارا راه بروید و چشمتان به بستنی فروشی‌های معروف آن‌ها نیفتد. در ترکیه بستنی‌های خوشمزه‌ای هست که به آن‌ها دوندورما می‌گویند، بافت نرم و دیر آب شدن این بستنی باعث می‌شود که خیلی از فروشنده‌ها برای سرگرم کردن مشتری‌ها با این بستنی‌ها حتی نمایش‌های خنده دار هم اجرا کنند. بیشتر کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند حتما این بستنی را امتحان می‌کنند.

 

 

آژانس کاریز

 

3. بستنی اسپاگتی, آلمان

این بستنی که دقیقا شبیه پاستا با سس گوجه فرنگی است از نودل‌های شیرین تهیه می‌شود. مخترع این بستنی یک آشپز آلمانی است. البته این بستنی فقط با رنگ زرد با سس قرمز عرضه نمی‌شود.

گزینه‌های دیگری همانند نودل‌های سفید وانیلی با سس براونی و آجیل نیز وجود دارد و مشتری‌ها می‌توانند گزینه‌های دلخواه خود را انتخاب نمایند. این بستنی طرفداران بسیار زیادی در کشور آلمان و در میان گردشگران دارد.

 

 

آژانس کاریز

 

4. بستنی سرخ شده, چین

این بستنی شبیه کیک است و خیلی هم مزه خوبی دارد. با اینکه بستنی سرخ شده در قاره آمریکا اختراع شده اما آنقدر خوشمزه بود که خیلی زود در آسیا هم محبوب شد.

چینی‌ها با ایجاد تغییراتی بر روی این بستنی ورژن چینی آن را درست کردند که خیلی هم محبوب شده است. این بستنی ترکیبی از خمیر سرخ شده و مقداری بستنی سرد و خوشمزه است.

 

آژانس کاریز

 

5. بستنی کاکیگوری, ژاپن

کاکیگوری (Kakigōri) نوعی دسر محبوب و پر طرفدار ژاپنی است که از خرده‌های یخ طعم دار شده با شربت‌های مختلف ، تهیه می‌شود.

از طعم‌های این یخ در بهشت می‌توان به توت فرنگی، آلبالو، لیموترش، چای سبز، انگور، طالبی، هندوانه، آلو و سیروپ بی رنگ اشاره کرد. برای شیرین کردن این بستنی روی آن شیرعسلی ریخته می شود.

آژانس کاریز

لیستی از بهترین دسرهای اروپا

5 غذای برتر بلژیکی

غذاهای محلی آمستردام – هلند

غذاهای معروف فرانسه را بهتر بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *