تور-ویزای-فرانسه-کاریز

غذاهای معروف فرانسه را بهتر بشناسید

غذاها و رسپی‌های فرانسوی به طور کلی ستون فقرات و زیربنای بسیاری از غذاهای سراسر جهان غرب به حساب می‌آیند.

فرانسه غذاهای بسیار زیادی دارد و در هر شهر و منطقه‌ی آن می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای را پیدا کرد. غذاهای فرانسوی وابستگی زیادی به محصولات محلی دارند همچنین اهمیتی ندارد که شما در کدام منطقه هستید زیرا که پنیر و شراب در فرانسه به وفور یافت می‌شود.

یکی از عادت‌های خوب فرانسوی‌ها سر ساعت غذا خوردن است. کاریز چند مورد از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای فرانسوی را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید در تور فرانسه در مبدا و سرچشمه این غذاها، آن‌ها را تست و امتحان کنید.

 

راتاتوی-غذای-معروف-فرانسه-کاریز

 

1- راتاتوی   Ratatouille

راتاتوی نه تنها یک کارتون در مورد یک موش صحرایی دوست داشتنی است بلکه یکی از شاخص‌ترین غذاهای فرانسوی دلپذیر نیز هست. راتاتویی یک غذای بسیار ساده، گیاهی و خوشمزه است که با ذائقه ما ایرانی‌ها کاملا سازگار است همچنین این غذا برای وجترین‌ها گزینه مناسبی است.

این غذای سنتی که از اواخر قرن هجدهم به عنوان یک غذای فرعی، پیش غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود و با شراب قرمز و نان تازه طعم بسیار خوبی دارد.مواد تشکیل ­دهنده این غذا گوجه فرنگی، سیر، پیاز، کدو سبز، بادمجان، هویج، فلفل، ریحان، آویشن و دیگر گیاهان معطر می‌باشد.

 

غذای-معروف-فرانسه-سوپ-پیاز-کاریز

 

2- سوپ پیاز   Soupe à l’oignon

مطمئن باشید سوپ پیاز محبوب‌ترین سوپی است که می‌توانید در فرانسه امتحان کنید. این سوپ سنتی فرانسوی از پیاز کاراملی، گوشت گاو، سیر، آرد و کره فراوان تهیه شده و با ورقه‌های نازک نان برشته شده و پنیر ذوب شده سرو می‌شود.

قدمت این سوپ به زمان روم باز‌ می‌گردد و به طور سنتی یک غذای دهقانی بوده است ، اگرچه نسخه فعلی آن از قرن هجدهم میلادی گرفته شده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما این سوپ را در سفر به فرانسه امتحان کنید. 

 

غذاهای-معروف-فرانسه-کاریز

 

3- کسوله      Crassoulet

کاسوله یک غذای راحت با لوبیای سفید است که به آرامی با گوشت اردک پخته می‌شود. اگرچه امروزه با گوشت بره، غاز، سوسیس هم تهیه می‌شود. این غذا از جنوب فرانسه سرچشمه می‌گیرد و در شهرهای تولوز ، کارکاسون و کاستلنوداری طرفداران بیشتری دارد.

نام این غذا از دیگچه (کاسول) گرفته شده که به طور سنتی در آن پخته می‌شود. این دیگچه در بسیاری از خانه های فرانسه یک وسیله محسوب می‌شود و محبوبیت این وعده غذایی غنی و دلچسب را نشان می‌دهد که برای ماههای سرد سال بسیار مناسب است. 

 

غذای-معروف-فرانسه-بیف-بورگینیون-کاریز

 

4- بیف بورگینیون    Beef Bourguignon

 

یکی دیگر از غذاهایی که نباید در سفر به فرانسه از دست بدهید بیف بورگینیون می‌باشد که نوعی خورشت است، که از گوشت گاو طعم دارشده در شراب قرمز، آب گوشت چاشنی‌دار شده، سبزیجات، پیاز و قارچ تهیه می‌شود.

هر سال در ماه آگست در منطقه بورگوندی این غذا را همراه با موسیقی و شراب فراوان در جشن های خود سرو میکنند. 

 

غذای-معروف-فرانسه-صدف-کاریز

 

5- صدف مول فریت    Moules Fritte

این غذای خوشمزه فرانسوی یکی از بی‌­نظیر‌ترین انتخاب‌ها برای دوستداران غذاهای دریایی است، شما هم با امتحان کردن این غذا طرفدار پر و پا قرص آن خواهید شد.

هم در بلژیک و هم در فرانسه، مول‌فریت در اکثر رستوران ها موجود است. طبق یک نظرسنجی انجام شده، مول فریت به عنوان دومین غذای مورد علاقه فرانسوی‌ها شناخته شده است.

مول‌فریت به معنای صدف مزه دار و پخته شده همراه با سیب زمینی سرخ کرده است.

 

تور-فرانسه-صنعت آشپزی-فرانسه-کاریز

 

نکات جالب صنعت آشپزی در فرانسه

فرانسه اولین کشور دنیا بود که سوپرمارکت‌ها را از دور ریختن غذاهای فروش نرفته منع کرد و در عوض آن‌ها را مجبور به اهدای مواد غذایی باقی‌مانده به خیریه‌ها کرد.

فرانسه یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است، همچنین بزرگترین صادرکننده‌ی اتحادیه‌ی اروپا با تامین ۲۰ درصد از کل تولیدات این اتحادیه نیز هست.

میراث فرهنگی فرانسه فقط شامل لیستی از بناهای دیدنی این کشور نمی‌شود بلکه غذاهای فرانسوی یکی دیگر از جاذبه‌های این کشور هستند به‌طوری که غذاهای فرانسوی در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و یونسکو در سال 2010 آن را به لیست میراث فرهنگی ناملموس خود اضافه کرد.

 

 

3 Replies to “غذاهای معروف فرانسه را بهتر بشناسید”

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید