آژانس کاریز

معرفی دهکده‌های جزیره سانتورینی – یونان

جزیره سانتورینی در یونان با زیبایی بی‌نظیر خود یک مقصد فوق‌العاده برای سفر محسوب می‌شود ، مکان‌های دیدنی زیادی برای بازدید و فعالیت‌های مختلفی در این جزیره برای مسافرین وجود دارد که مطمئنا می‌تواند هر نیاز و سلیقه‌ای را برآورده کند.

جاذبه‌های این جزیره قطعاً شما را هیجان‌زده خواهد کرد ، بعضی از این جاذبه‌ها واقعاً می‌توانند برای شما خاطرات خاص به اندازه یک عمر را به ارمغان آورند.

ونیزی‌ها به این جزیره خارق‌العاده در قرن سیزده نام «سانتورینی» (Santorini) را دادند.

کاریز در این مقاله 3 دهکده زیبای این جزیره شگفت انگیز را به شما معرفی می‌نماید.

دهکده فیرا  Firá

پایتخت سانتورینی ، فیرا یا «ثیرا» Thíra از خانه‌ها و تراس‌های مکعب سفید پوش شده ، خطوط پیچ در پیچ ، میادین کوچک و کلیساهای گنبدی آبی که روی صخره‌های 300 متری بالای کالدرا قرار گرفته‌اند ، تشکیل شده است.

از بندر کوچک اسکالا ، می‌توان با پیاده‌روی یا سوار شدن قاطر در مسیر پلکانی شیب‌دار و پر پیچ و خم یا با سوار شدن بر روی تله کابین به فیرا رسید.

از طریق مسیرهای دیدنی Fira به Oia که شما را در امتداد صخره کالدرا می‌رساند ، می‌توانید از شهرهای همسایه به آن دسترسی پیدا کنید.

کشتی‌ها در بندر آتینیوس ، از طریق جاده به فیرا متصل می‌شوند ، در حالی که کشتی‌های تفریحی لنگرگاه را در کاسه کوه قرار می‌دهند و مسافران به اسکالا منتقل می‌شوند.

تجارت فیرا عمدتا از طریق گردشگری سپری می‌شود و بسیاری از ساختمان‌های آن اکنون به عنوان هتل‌های کوچک ، آپارتمان‌ها ، رستوران‌ها ، کافه‌ها ، سوغاتی فروشی‌ها و جواهرسازها فعالیت می‌کنند.

همان قدر که راه رفتن در کوچه‌های زیبای فیرا و گشتن در مغازه‌ها و فروشگاه‌های رنگارنگش در طول روز لذت‌بخش است  ، در شب‌ نیز رستوران‌گردی و رفتن به کلوپ‌های شهر لذت‌بخش خواهد بود.

در فیرا علاوه بر این جاذبه‌های تفریحی اماکن فرهنگی و تاریخی نیز قرار دارد که از جمله آن‌ها موزه‌ی باستان‌شناسی مهمی که بقایای شهر Akrotiri Minoan در آن قرار دارد و موزه‌ی Museum of Prehistoric Thera که محل نگه‌داری آثار باستانی یافت شده در شهر سانتورینی است و موزه‌ی Megaron Gyzi که عکس‌هایی تاریخی از شهر را دارا می‌باشد ، را می‌توان نام برد.

آژانس کاریز-یونان

دهکده اویا  Oia

اویا به دلیل غروب خورشیدش معروف است و گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌‌کند. همچنین زیباترین منظره‌ی غروب خورشید روی کره‌ی زمین را اویا دارد.

مناسب‌ترین زمان برای سفر ، تابستان می‌باشد که همه‌ی شهر برای تماشای طلوع زیبای خورشید به اویا می‌آیند.

این دهکده در قسمت شمالی سانتورینی ، در فاصله 12 کیلومتری ساحل از فیرا ، قرار گرفته است.

اویا یک دهکده کاملاً پوشیده شده از خانه‌های سفید است که چندین مورد از آن‌ها به بوتیک هتل‌های شیک و دارای استخرهای مشرف به کالدرا تبدیل شده‌اند.

مانند فیرا ، این شهر نیز با گردشگردی زندگی می‌کند. از خلیج Amúoúdi ، مسیرهای شیب‌دار به صورت زیگزاگی به بالا می‌روند و به شهری می‌رسند که در آن ردیفی از غذاخوری‌های دریایی کنار آب پیدا خواهید کرد ،

بسیاری از آن‌ها دارای ناهارخوری آبگرم هستند. با اتوبوس محلی KTEL یا با پیاده‌روی در امتداد صخره‌های بالای کالدرا می‌توانید به اویا بروید که سه ساعت از فیرا فاصله دارد.

آژانس کاریز-یونان

کالدرا  Caldera

در اثر انفجار گسترده آتشفشانی که حدود 3600 سال پیش مرکز این جزیره را منفجر کرد ، چاله آب دهانه آتشفشانی مملو از دریا شد که هنوز باقی مانده است و محل فعاليت هاي آتشفشاني است.

در مركز این دهکده دو جزيره كايمني با چشمه‌هاي آب گرم و انتشار گاز وجود دارد.

تورهای یک روزه کالدرا با قایق در سانتورینی ارائه می‌شود، از جمله زمان استحمام در چشمه‌های آب گرم و سپس صرف ناهار درتیراسیا ، یک جزیره کوچک در ضلع غربی کالدرا که منظره‌های شگفت‌انگیزی را به سانتورینی در آن‌سوی آب را دارا می‌باشد.

آژانس-کاریز-یونان

دهکده کاماری  Kamari

ساحل کاماری یکی از محبوب‌ترین و پر بازدیدترین استراحتگاه‌های ساحلی در سانتورینی است. دهکده ساحلی کاماری ، در 10 کیلومتری جنوب شرقی فیرا و نزدیک فرودگاه واقع شده است.

در دامنه کوه Mesa Vouno که مکان باستانی برجسته تیرا کهن است این دهکده زیبا قرار گرفته است.

با اتوبوسی که از فیرا و بقیه جزایر حرکت می‌کند به راحتی می‌توان به این دهکده ساحلی با مناظر فوق‌العاده رسید همچنین برای کسانی که با خودرو شخصی به این دهکده می‌روند یک پارکینگ بزرگ وجود دارد که می‌توانند وسیله نقلیه خود را در آنجا پارک کنند.

ساحل این دهکده از شن‌های آتشفشانی سیاه تشکیل شده است و 5 کیلومتر طول دارد ، در میان 3 ساحل طولانی در سانتورینی ، دارای آب‌های کریستالی عمیق و یک سری درخت است.

علیرغم این‌که بسیار شلوغ است ، بسیار تمیز نگهداری می‌شود و پرچم آبی به آن اعطا شده است. 

ساحل کاماری در واقع همه چیزهایی را که شما برای یک روز آرامش بخش و رضایت بخش در ساحل نیاز دارید ، در اختیار شما قرار می‌دهد زیرا بیشترین امکانات را برای شما فراهم می‌کند.

یک مرکز غواصی وجود دارد که می‌توانید در آن غواصی را انجام دهید. در این دهکده شما این فرصت را دارید که انواع ورزش‌های آبی مانند موج سواری ، اسکی روی آب ، موج سواری و قایق‌های پارویی را تجربه کنید که باعث هجوم آدرنالین می‌شوند.

در قسمت شمالی ساحل ، مکان خوبی برای غواصی برای مسافرین جسور وجود دارد. همچنین یک زمین فوتبال و یک منطقه والیبال ساحلی نیز برای تفریحات بیشتر گردشگران وجود دارد.

یک تفرجگاه موازی طولانی و ایده‌آل برای یک قدم زدن دلپذیر که در آن با فروشگاه‌های مختلفی روبرو هستید ایده آل است.

فضای پرجنب و جوش در کافه‌ها ، بارها ، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه در کنار دریا می‌تواند اوقات لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند.

این ساحل برای همه از هر سنی ایده‌آل است و یک ساحل شگفت انگیز در سانتورینی ، جزیره آتشفشانی یونان است.

آژانس-کاریز-یونان

معرفی آکروپولیس به یونانی دژ شهر در شمال شرقی پارتنون در آتن یونان.

شهر ساحلی آمالفی با جاده‌های پر‌‌ پیچ و خم و تماشایی در ایتالیا را بشناسید.

سیسیل یکی از جزایر ایتالیا با جاذبه های بسیار برای اطلاعات بیشر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید