خوشمزه‌های آلمان – مونیخ

شهر زیبای مونیخ که به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایالت بایرن شناخته می‌شود ، با ترکیبی ناهمگن از غذاهای مدرن و تاریخی همراه است.

شهر مونیخ با داشتن تاریخ غنی ، پایتخت بایرن طیف گسترده‌ای از غذاها را متناسب با سلیقه شما ارائه می‌دهد.

در حالی که آلمان به آبجو در سراسر جهان معروف است ، غذاهای آلمانی نیز به دلیل تنوع غنی مشهور هستند. غذاهای مونیخ مملو از مواد مغذی آشپزخانه‌های باواریایی و جلوه سنتی آلمان است.

این شهر با داشتن انواع غذاهای محلی و سنتی هر توریستی را مجبور به خوردن این غذاها می‌کند در ادامه کاریز شما را با بهترین غذاهای مونیخ آشنا می‌کند تا در تور آلمان ، تا از خوردن آن غافل نشوید.

1- سوسیس سفید  Weisswurst

غذاهای-مونیخ-آلمان

بهترین راه برای شروع یک روز خوب امتحان برخی از غذاهای سنتی باواریایی است. سوسیس سفید صبحانه‌ای لذیذ است که می‌تواند به خودی خود روز شما را دلچسب کند.

ویسورست یک غذای دوست داشتنی در مونیخ است که شامل سوسیسِ گوشت گوسالهِ سفید جوشانده شده با خردل شیرین باواریایی است و همراه با چوب شور و آبجو گندم سرو می‌شود.

به این مدل سوسیس هیچگونه ماده‌ی نگهدارنده‌ای افزوده نمی‌شود و حتی گوشت آن دودی هم نمی‌شود برای همین کاملا تازه است.

 این صبحانه دلچسب را در رستوران Wurststandl Teltschik ، که یک گوهر پنهان واقعی در شهر مونیخ است سرو می‌کنند.

شاید اگر از بیرون به این رستوران نگاه کنید تنها یک کافه بسیار ساده با چند میز به نظر برسد اما گول ظاهرش را نخورید ، زیرا که در این مکان بهترین غذاهای باواریایی در مونیخ سرو می‌شود.

همیشه صف عظیمی از مردم محلی مقابل این کافه وجود دارد ، سعی کنید به آن‌ها بپیوندید و شهر را از چشم آن‌ها ببینید.

2- هاک ژامبون   Schweinshaxe

تور-آلمان-ویزا-سفر

این غذا به “ایزبین” نیز معروف است. همچنین به دلیل مواد ارزان قیمت و برش‌های سخت گوشت در بین مردم محلی کاملاً مشهور و محبوب است.

هاک ژامبون انتهای پای خوک است ، که درست بالای مچ پا و زیر قسمت ژامبون گوشتی قرار گرفته و به ویژه در منطقه باواریا طرفداران زیادی دارد.

این گوشت‌ها برای بدست آوردن عطر و طعم دلخواه و مطبوع چند روز مارینیده می‌شوند. “شوئینشا” به طور معمول با سیب‌زمینی و کلم قرمز یا ترشی کلم سرو می‌شود.

قطعا اگر می‌خواهید غذاهای محلی و ارزان در مونیخ را امتحان کنید ، هاک ژامبون می‌تواند گزینه اصلی شما باشد.

ورژن اتریشی این غذا نیز وجود دارد کخ معمولاً  آن را در دانه‌های تره، نمک و سیر ، پخته و یا از قبل جوشانده ، و تفت می‌دهند تا پوست آن ترد شود و همراه با خردل ، ترب کوهی و فلفل دلمه‌ای و ترشی سرو می‌کنند.

3- اشترودل سیب   Apfelstrudel

تور-سفر به آلمان

“Strudel” یک کلمه آلمانی است که به معنای “گرداب” یا “گرداب” می‌باشد. اشترودل سیب یکی از محبوب‌ترین دسرهای چهار فصل آلمان است.

در تهیه اشترودل از یک خمیر بدون مخمر استفاده می‌شود. که این خمیر اساسی شامل آرد ، روغن (یا کره) و نمک است اگرچه به عنوان یک دستور خانگی ، تغییرات زیادی در تهیه آن وجود دارد.

آشپزها می‌گویند که یک لایه باید آنقدر نازک باشد که بتوان از طریق آن روزنامه خواند و سپس با کِرِم و موس سیب به همراه تکه‌های کوچک سیب پر می‌شود و در انتها در فر گذاشته می‌شود.

در تهیه اشترودل سنتی خمیر را از طریق پر کردن ترکیب می‌کنند و هنگامی که اشترودل برش می‌خورد ، یک الگوی چرخشی ایجاد می‌کند. شاید به همین دلیل است که نام گرداب یا گرداب را به آن داده‌اند.

مواد افزودنی این دسر خوشمزه بستنی وانیلی ، خامه زده شده ، کاستارد یا سس وانیل می‌باشد که در بسیاری از کشورها محبوبیت دلرد.

اشترودل سیب می‌تواند همراه با چای ، قهوه یا حتی شامپاین سرو شود و یکی از متداول‌ترین وعده‌های غذایی در کافه‌های آلمان است.

4-شنیتزل Schnitzel

تور-آلمان-ویزای-آلمان

شنیتزل نوعی گوشت سرخ شده باریک است که همراه با پوره سیب‌زمینی یا کلم ترش سرو می‌شود و در واقع می‌توان گفت نوعی کتلت است.

با این حال ، به طور کلی با کباب کردن یا بو دادن درست می‌شود. در بیشتر موارد ، در تهیه آن از گوشت گوساله یا گوشت خوک استفاده می‌کنند.

با این وجود ، گاهی اوقات ، آشپزها از گوشت گاو ، گوشت گوسفندی یا بوقلمون نیز برای تهیه این غذا استفاده می‌کنند. گوشت معمولاً با کوبیدن نرم و نازک می‌شود.

این غذا شباهت زیادی به استیک سرخ شده مرغ در جنوب آمریکا دارد. کلمه آلمانی “شنیتزل” به معنای “برش” است و برای اولین بار در سال 1845 شناخته شد.

در اتریش و آلمان ، وینر شنیتسل یک نشانه جغرافیایی محافظت شده است این غذا با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار همخوانی دارد زیرا که شنیتزل در ایران نیز رواج دارد.

این غذا به اسم شنیتسل به فارسی شنیسل معروف است. تصور می‌شود که این غذا در جنگ‌های جهانی در ایران وارد شده باشد ، شنیتسل ایرانی معمولاً ضخیم‌تر ، بزرگ‌تر ، تندتر و سرخ شده با نان تردتر از شنیتزل استاندارد تهیه و سرو می‌شود.

این غذا به طور معمول با لیمو ، سیب‌زمینی سرخ کرده و انواع سبزیجات آب پز سرو نیز می‌شود.

یک غذای ایرانی دیگر ،  کتلت را نباید با شنیتسل اشتباه گرفته شود زیرا با کتلت با سرخ شدن مخلوط گوشت چرخ شده ، پیاز ، سیب‌زمینی و سبزی‌های مخصوص درست می‌شوند.

 

آلمان-تور-ویزا

 

شهر مونیخ را بهتر بشناسید.

 

2 Replies to “خوشمزه‌های آلمان – مونیخ”

کمالی
فوریه 7, 2021
چه غذا های خوشمزه ای
پاسخ
    ماندانا محمدطاهر
    فوریه 8, 2021
    بله دقیقا
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید