کاریز

آشنایی با بهترین فستیوال‌های فرانسه

این که آیا شما فرانسه را خانه خود صدا می‌کنید یا فقط به این کشور سفر کرده‌اید ، رفتن به جشنواره‌ها و فستیوا‌های فرانسه راهی عالی برای غرق شدن در فرهنگ فرانسه است.

فرانسه با تاریخ کهن و فرهنگ غنی خود، سالانه میزبان فستیوال‌های متعددی در گوشه و کنار این سرزمین است.

در زمان فستیوال‌های فرانسه این کشور حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد که کاریز به شما پیشنهاد می‌کند در تور فرانسه کاریز فرصت شرکت در این جشن‌ها را از دست ندهید.

در ادامه همراه ما باشید و لیستی از بهترین فستیوال‌های فرانسه را در این مقاله کاریز بخوانید.

کاریز

1. کارناوال نیس

کارناوال نیس که از نظر توریست‌ها به اندازه کارناوال ریودوژانیرو جذاب است یکی از مشهورترین کارناوال‌های دنیا است. این فستیوال هر ساله در فوریه مصادف با بهمن ماه در شهر نیس فرانسه برگزار می‌شود.

کارناوال نیس (Nice) که برخلاف دیگر فستیوال‌ها در فصل زمستان برگزار می‌شود، کاملاً متفاوت بوده و محلی مناسب برای شرکت همراه با دوستان و اعضای خانواده به‌منظور لذت بردن از جشن‌های محلی بی‌نظیر است.

از روز اول تا اختتامیه این فستیوال با رژه‌های بزرگ و آتش بازی‌های تماشایی ، همراه با موسیقی و رقص و رژه صدها عروسک غول‌پیکر زیبا که به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند به گردشگران خوش آمد می‌گوید.

علاوه بر این چشم‌انداز ساحل فرنچ ریویِرا (French Riviera) در جنوب فرانسه نیز به زیبایی این فستیوال افزوده و آن را به یکی از مهم‌ترین جشن‌های برگزارشده در این کشور تبدیل کرده است.

 

کاریز

 

2. جشنواره فیلم کن

علاقه‌مندان به فیلم بدون شک می‌خواهند به مشهورترین جشنواره فیلم جهان ، سری بزنند. این فستیوالِ سالانه عاشقان سینما از سراسر دنیا را به دهکده‌ای کوچک به نام کن می‌کشاند و نام کن را در جهان به شهرت رسانده است.

جشنواره فیلم کن هر ساله در اواسط ماه می مصادف با اردیبهشت‌ماه در فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم خارجی است و بهترین فیلم‌های دنیا را بر سر نخل طلا به رقابت وا می‌دارد.

این مراسم فرش قرمز توسط وزیر آموزش و هنرهای زیبا فرانسه ایجاد شده است. او می‌خواست برای رقابت با جشنواره فیلم ونیز یک رویداد فرهنگی بین المللی در فرانسه ایجاد کند و به راحتی می‌توان گفت ، او در این امر موفق شد.

بیش از 30،000 متخصص از سراسر جهان در جشنواره سالانه شرکت می‌کنند.پس اگر به دنبال دیدار با هنرمندان محبوبتان هستید در تورهای ماه می کاریز شرکت کنید و فرصت شرکت در این جشنواره و گشت و گذار در سواحل بی‌نظیر را از دست ندهید.

کاریز

3. فستیوال جشن نور

شهر لیون از اول ماه دسامبر و برای مدت ۴ روز تبدیل به شهر نورها می‌شود. همه مردم فرانسه بی‌صبرانه منتظر برگزاری این جشن خاص هستند.

در اصل جشن نور لیون یک جشنواره مذهبی برای گرامی‌داشت مریم مقدس و مسیح (ع) است و از تاریخ 8 دسامبر مصادف با 18 آذر آغار می‌شود.

در طول این جشن هزاران شمع چشمک زن در پنجره‌ها و بالکن خانه‌ها دیده می‌شود و فضای زیبا و جادویی را ایجاد می‌کنند. در همین حال ، ساختمان‌ها و پل‌های شهر با نورهای چند رنگ روشن می‌شوند.

هنرمندانی از سراسر جهان برای نمایش هنر سبک چیدمان با نور به لیون می‌آیند. همچنین در طول این فستیوال بیش از ۴ میلیون گردشگر به شهر لیون فرانسه سفر می‌کنند پس شما هم این فرصت را با تورهای کاریز از دست ندهید.

سایر فعالیت‌های مبتنی بر نور نیز معمولاً طی این چهار روز انجام می‌شوند. اما مهمترین نکته جشنواره ، نورپردازی باسیلیکا فورویر در رنگ‌های مختلف است. نمایش نور شب در Place des Terreaux را نیز نباید از دست داد.

کاریز

4. فستیوال کورژی اورانژ

یک مراسم خاص برای اپرا این فستیوال تابستانی زیبای محلی برای حضور علاقه‌مندان به اپرا است. قدمت فستیوال کورزی اورانژ به سال 1869 بازمی‌گردد و از همین رو یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فرانسه است.

تالار نیم‌دایره‌ای شکل سبک روم باستان در فستیوال کورِژی اورانژ (Choregies Orange) به خاطر محل زیبای استقرار آن بر روی یک سنگ و خاصیت صوتی آن بسیار مشهور است.

این فستیوال که هر ساله در ماه آگوست مصادف با شهریور ماه برگزار می‌شود میزبان هزاران نفر در شهر اورانژ در 21 کیلومتری شهر آوینیون می‌باشد.

 

کاریز

آشنایی با بهترین فستیوال‌های آلمان

آشنایی با فستیوال‎‌های شهر مادرید اسپانیا

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید