کاریز

معرفی شهر کن – فرانسه

کن شهر بندری و توریستی فرانسه است که به خاطر جشنواره ی معروف کن هر سال میزبان هزاران فرد مشهور و گردشگر خارجی است.

کن یک شهر واقع در Riviera فرانسه است که در جنوب شرقی فرانسه در جنوب غربی نیس در منطقه‌ای به نام خلیج ناپول واقع شده است.

این شهر پرزرق و برق فقط به خاطر جشنواره‌ای که در آن برگذار می‌شود، مشهور نیست بلکه شهرت شهر کن به آب و هوای خوب و سواحل زیبای آن نیز است.

این شهر همچنین به دلیل ارتباط با ثروتمندان و افراد مشهور ، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل و چندین کنفرانس شناخته شده است. در 3 نوامبر 2011 میزبان نشست G20 2011 نیز بود.

کاریز

آب و هوای شهر کن در فرانسه

با سفر به کن هوایی خوش و مدیترانه‌ای را لمس خواهید کرد، آب و هوای این شهر در بیشتر ماه‌های سال معتدل است.

برای اینکه بتوانید در سواحل آفتابی این شهر اوقات خوشی را سپری کنید کاریز ماه‌های می تا ماه اکتبر را به شما پیشنهاد می‌کند.

در فصل تابستان (ماه جولای) 11 ساعت در روز نور آفتاب وجود دارد و در زمستان (دسامبر تا فوریه) هوا ملایم است و زیاد سرد نیست. در هر دو فصل بارندگی نسبتا کم است و بارندگی بیشتر در اکتبر و نوامبر رخ می‌دهد.

اما اگر به خاطر فستیوال کن راهی این شهر هستید، خوب است بدانید این جشنواره هر سال از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت ماه) به مدت ده روز برگزار می‌شود.

 

کاریز

 

تاریخچه شهر کن

شهر کن از قرون وسطی تا اوایل قرن 19 میلادی به عنوان یک دهکده کوچک ماهیگیری شناخته شده بود.

در دهه 30 قرن 19 میلادی اولین خانه‌های مجلل فرانسوی در این شهر کوچک شروع به ساخت کردند و کن به مرور زمان تا به امروز جایگاه خود را به میعادگاه ثروتمندان و شخصیت های مشهور فرانسوی و بین المللی تبدیل کرده است.

درختان نخل سبز، خیابان‌های این شهر را زینت داده و گیاهان و گل‌های حاره‌ایِ رویش یافته در سراسر شهر به بازدیدکنندگان حسی از حضور در میان بهشت را القا می‌کند.

این شهر قبلاً نیزار نامگذاری شده بود و احتمالاً توسط قبایل لیگوریا آباد شد و به طور پی در پی توسط پوکایی‌ها ، سلت‌ها و رومی‌ها اشغال شد.

در قرن چهارم تحت حمایت راهبان لرین قرار گرفت ، كه آبای آن‌ها اربابان كان بودند و در قرن دهم برای محافظت در برابر مهاجمان دریایی مسلمان ، استحكامات خود را در زیر پوانت دو شوالیر بنا كردند.

ناپلئون ، در شب اول بازگشت از البا ، همراه ارتش کوچک خود در تپه‌های شنی بیرون روستا اردو زد. شهرت بین المللی استراحتگاه کن از لرد بروگام ناشی می‌شود ، که با جلوگیری از ورود قرنطینه به نیس در سال 1834 ، در دهکده ماهیگیری کن متوقف شد. وی بعدا ویلا ساخت و به مدت 34 سال هر زمستان به این شهر برمی‌گشت.

کاریز

آشنایی با شهر کن

این شهر در حال حاضر با مساحتی بالغ بر 1.96 کیلومتر مربع بخشی از کلان شهر نیس به حساب می‌آید و حدود 73 هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

مردم شهر کن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند اما به علت موقعیت توریستی‌اش اکثر مردم کن به زبان انگلیسی هم تسلط دارند. واحد پول رایج در شهر کن مانند دیگر شهرهای فرانسه یورو می‌باشد.

برای رفتن به شهر نیس باید بدانید فرودگاه Nice Côte d’Azur در 24 کیلومتری از کن واقع شده است و نزدیک به 10 میلیون مسافر در سال دارد.

همچنین فرودگاه پروسن مارسی نیز 150 کیلومتر دورتر از شهر کن و فرودگاه کوچکتر کن ماندلیو در نزدیکی شهر کن قرار گرفته است.

CannesExpress سرویس حمل و نقل بین المللی را بین فرودگاه نیویورک و هتل‌ها در کن قرار داده است که قیمت هر صندلی در این سرویس‌ها 20 یورو می‌باشد.

برای اقامت در شهر کن نگران نباشید آژانس کاریز آتی پرواز امکان رزرو هتل را برای شما عزیزان فراهم آورده است.

کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید