تور اروپا

اهمیت صبحانه در کشورهای مختلف

صبحانه معمولا مهم ترین وعده غذایی در روز محسوب می شود که اغلب ریشه در فرهنگ غذایی هر کشور دارد. صبحانه در سراسر جهان دریچه ای برای فرهنگ های مختلف و ظاهر و طعمی متفاوت دارد. با وجود اینکه صبحانه در سراسر دنیا وعده ای غنی و سنگین نیست اما برای شروع روز شما مهم است.

1 برزیل

صبحانه کامل ترین وعده غذایی روز در برزیل نیست. در این کشور نوعی رول پنیری پخته شده پف دار برزیلی موسوم به پائو د کویخو (pão de queijo) با قهوه صبحگاهی سرو می شود. گاهی برای تنوع ژامبون ، پنیر، نان های کوچکی که با کره خورده می شوند یا به همراه پاپایا سرو می شوند را هم در وعده صبحانه خود می گنجانند.

 

2 کامبوج

صبحانه محبوب کامبوج کوی تیو(kuy teav) است. این سوپ با رشته فرنگی، آب گوشت گاو، همراه با شلوت، سیر و گیاهان تهیه می شود. این غذا را به همراه گوشت قرمز یا ماهی قلقلی شده، خمیر چیلی و نصف لیمو ترش سرو می کنند.

 

آژانس کاریز

 

3 چین

صبحانه در چین شباهت زیادی به ناهار یا شام دارد و می تواند شامل رشته فرنگی، برنج، مرغ، سبزیجات سرخ شده، نان های بخار پز شده و سوپ های گرم مانند کانجی باشد. با این حال ، یکی از ویژگی های مشترک استیک های خمیری سرخ شده ( tiao) است، که در شیر گرم سویا غوطه ور می شوند.

 

4 کلمبیا

صبحانه کلمبیایی انواع مختلفی دارد. با این حال، دو غذای محبوب آن ها عبارتند از:آرپا (arepas) (کیک های ذرت متراکم، کمی شیرین) است که با کره یا تخم مرغ ، گوشت و مربا سرو می شود و دیگری چانگوا(changua) (یک تخم مرغ، پنیر و سوپ شیر) است.

 

5 کاستاریکا

گالوپینتو(gallo pinto) صبحانه رایج و استاندارد در کاستاریکا می باشد که از لوبیای سیاه، نوعی کرم ترش، سالسالا و نان ذرت مکزیکی تشکیل شده است. اهالی کاستاریکا معمولا مقداری آووکادو و بارهنگ رسیده سرخ شده یا گوشت سرد هم در کنار این صبحانه میل می کنند.

 

آژانس کاریز

 

6 دانمارک

صبحانه در دانمارک مانند اکثر کشورهای اسکاندیناوی شامل یک ساندویچ می شود. در میز صبحانه دانمارکی ها همیشه نان چاودار ، انواع پنیر ، سالامی ، عسل، مربا و گاهی شکلات پیدا می شود .

 

7 مصر

یک صبحانه مصری با غذاهای کاملی چون حبوبات و نخود فرنگی خورشتی تهیه شده و با زیره، جعفری، پیاز، لیمو و چیلی طعم دار می شود. این غذا را با تخم مرغ آب پز، سبزیجات خرد شده یا یک تکه نان پیتا سرو می کنند.

 

8 فرانسه

صبحانه فرانسوی معمولا سنگین نیست و شامل قهوه یا چای به همراه نان وکره، شیرینی و کروسان می شود. دلیل این که آن ها صبحانه مفصلی ندارند این است که غذاهای سنگینی در دو وعده ناهار و شام دارند (به همره سس خامه، گوشت و…) در تورهای فرانسه کاریز حتما کروسان‌های بی نطیر فرانسه را امتحان کنید.

 

آژانس کاریز

 

9 آلمان

صبحانه ی کشور آلمان را می توان در سوسیس های آلمانی یا وورست (Wurst)، پنیر محلی، نان تازه و یک قهوه ی قوی و خوشمزه خلاصه کرد. سوسیس، گوشت و کالباس سرد، پنیر و انواع مختلف نان ازجمله پرِتزِل (Pretzel) به همراه میوه های تازه، تخم مرغ آب پز و انواع چاشنی ها مانند مرباهای خانگی در صبحانه ی آلمانی ها سرو می شوند.

 

10 یونان

صبحانه های یونانی و مدیترانه ای از غذاهای مختلفی تشکیل شده است. مشهور ترین آن ها پای خوشمزه ای به نام (Spanakopita) یا کاگیانا (تخم مرغ نیمرو به همراه گوجه فرنگی و فتا) است. این را می توان با ماست ، عسل و گردو، شیرینی و نان همراه کرد. crete یک صبحانه کامل دارای زیتون، پنیر، وگوجه فرنگی، نان، پکسیمادیا، عسل، تخم مرغ آبپز ، آب پرتقال ، قهوه یا چای است.

 

11 مجارستان

یک صبحانه مجارستانی اغلب شامل پوگاچا (fogácsa) است، فوکاشی مانند نانی است که می توان آن را با سیب زمینی ، گوشت گاو یا پنیر پر کرد.

 

کاریز

 

12 هند

صبحانه در هند بسته به منطقه ، بسیار متفاوت است اما صبحانه های هند جنوبی معمولاً شامل idlis (تخمیر برنج و عدس بخار پز شده برای تشکیل کیک نرم) یا دوزای (شبیه کرپ یا پنکیک اما با خمیر تخمیر شده معمولاً با برنج یا gramسیاه) با سمبار (خورشت سبزیجات) و دودی تهیه می شوند. از دیگر خوراکی معمول صبحانه می توان به پوها (poha) (برنج پهن) و upma (یک غذای خوش طعم تهیه شده از سمولینا) اشاره کرد . در شمال هند ، صبحانه ها ممکن است شامل پاراتاهای مختلف، آلو پوره و … شود.

 

13 ایران

عضو اصلی یک صبحانه سنتی ایرانی، انواع نان (مانند بربری، سنگک، لواش یا تافتون) است که با کره، مربای میوه ، عسل ، خامه ، پنیر ، خیار، گوجه فرنگی و گردو سرو می شود . با این حال، صبحانه های دیگری که به آماده سازی بیشتری نیاز دارند اعم از املت ، کله پاچه (خورشت سرو پاچه بره )، حلیم (فرنی غلات گندم با گوشت) و عدسی (سوپ عدس) که دستور تهیه ی تمام آنها را در آشپزخانه نمناک داریم سرو می شوند . این مواد غذایی اغلب همراه با چای میل شده و دقیقاً مانند ایتالیایی ها که فقط با صبحانه کاپوچینو مصرف می کنند، است . ایرانی ها چای شیرین ( چای با شکر دانه ریز) را در وعده صبحانه می نوشند . (در طول روز، از شیرین کننده های دیگر مانند حبه های قند، خرما یا کشمش استفاده می کنند ).

 

14 ایتالیا

یک صبحانه ایتالیایی، کاملاً شبیه صبحانه فرانسوی و اسپانیایی بسیار سبک است . متشکل از کاپوچینو و کروسان ایتالیایی، یا بیسکوتی است . همچنین مانند فرانسوی ها، وعده های غذایی سنگین تر را برای وعده ناهار و شام میل می‌کنند که راهنمایان ما در تورهای ایتالیا شما به شما رستوران‌های فوق‌العاده ای را معرفی می‌کنند .

 

 

15 ژاپن

صبحانه های سنتی ژاپنی (معروف به صبحانه وافو) از بسیاری از غذاهای کوچکی تشکیل شده است که شامل برنج ، سوپ میسو ، لوبیای سویا چسبناک ، جلبک دریایی ، سبزیجات ترشی ، و ماهی یا املت است.

 

16 کره

صبحانه های کره ای شباهت زیادی به ناهار یا شام دارند، دقیقاً مانند چین. معمولاً یک کاسه برنج، سوپ سبزیجات، مقداری ماهی یا گوشت گاو و یک بشقاب کیمچی وجود دارد.

 

17 لبنان

صبحانه های لبنانی اغلب از ترکیبی از مواد اصلی تشکیل شده است که شامل نان های تخت (مانکیش) پوشیده شده از زاتارار (zata ar)، لبنه خامه ای، پنیر، گوجه فرنگی، زیتون، تخم مرغ، چای و شیرینی های خوشمزه موسوم به موآژانت است.

 

آژانس کاریز

 

18 مکزیک

صبحانه در مکزیک یک وعده غذایی دلچسب است که شامل غذاهایی مانند chilaquiles (تورتیلا سرخ شده با سالسای سبز یا قرمز ، لوبیای سوخاری و مرغ خرد شده ) است. Huevos rancheros (تخم مرغ سنتی مکزیک) یکی دیگر از انتخاب های محبوب برای وعده صبحانه است.

 

19 مراکش

صبحانه های مراکشی اغلب شیرین هستند و از پنکیک های نان و بلغور همراه با مقداری چتنی (chutney)، مربا، پنیر یا کره، عسل، تخم مرغ، زیتون و خرما و همچنین قهوه ترکی و چای نعنا تشکیل می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید