تور فرانسه

خودروهای ساخت فرانسه

خودروهای ساخت فرانسه یکی از محبوب‌ترین خودروها در سراسر جهان به شمار می‌روند. فرانسه به خاطر چیزهای زیادی از جمله غذاهای خوب، شراب عالی و همه چیزهای عاشقانه معروف است و پاریس در سراسر جهان به عنوان شهر عشاق شناخته می‌شود. یکی از چیزهایی که فرانسه به خاطر آن چندان شناخته شده نیست، اگرچه به نظر ما باید باشد، صنعت خودروسازی آن است. البته ممکن است فرانسه برندهای قدرتمندی در زمینه خودروسازی مانند آلمان نداشته باشد، اما تعدادی از برندهای بزرگ از فرانسه آمده‌اند. در این مقاله قصد داریم شما را با خودروهای ساخت فرانسه در تور فرانسه آشنا کنیم، بنابراین تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره خودروهای ساخت فرانسه بدانید به شما بگوییم.

1. پژو

یکی از خودروهای ساخت فرانسه، پژو است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان نیز به شمار می‌رود. بر اساس زمانی، تجارت پژو برای اولین بار در سال 1810 افتتاح شد. این کسب و کار توسط برادران ژان پیر و ژان فردریک پژو تأسیس شد که از تلاش‌های تجاری پدرشان آموختند که در زندگی خود یک تجارت بافندگی، یک کار رنگرزی، یک تجارت آسیاب روغن و یک کارخانه غلات داشت.

در سال 1889 پژو اولین خودروی خود را تولید کرد و آن را به دومین خودروساز قدیمی جهان و قدیمی‌ترین برند خودروی پیوسته تبدیل کرد. از سال 1929 پژو از نام‌های شماره‌گذاری قابل تشخیص خود مانند 201 اصلی یا 308 امروزی استفاده می‌کند. یکی از چیزهایی که همه ما پژو را به آن می‌شناسیم نشان نمادین شیر آنها است. این نشان در ابتدا در سال 1947 معرفی شد و از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشته است، اما همه ما می‌توانیم یک پژو را برای نشان شیر و همچنین غرش موتور آنها تشخیص دهیم.

پژو امروز پرچمدار گروه PSA است که چندین برند خودروی دیگر از جمله سیتروئن، DS و واکسهال اوپل را کنترل می‌کند. مانند رنو، پژو نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی، در تمام فرم‌ها از جمله لمان و رالی موفقیت‌های زیادی کسب کرده است و تا به امروز به رقابت خود ادامه می‌دهد. امروزه، پژو طیف وسیعی از انتخاب‌های اقتصادی و کاربردی را از 108 هاچ بک تا 5008 SUV به شما ارائه می‌دهد.

 

پژو

 

2. رنو

رنو نیز یکی دیگر از خودروهای ساخت فرانسه است و تقریباً 125 سال پیش در سال 1898 توسط سه برادر به نام‌های فرناند، مارسل و لوئیس رنو تأسیس شد. لوئیس قبلاً یک مهندس و یک صنعتگر بود اما علاقه واقعی او اتومبیل بود و بنابراین از برادرانش خواست تا در راه‌اندازی کسب و کار خود به او کمک کنند تا بتواند این کار را دنبال کند. این شرکت توسط فرناند و مارسل در سال 1898 تأسیس شد و برادر آنها لوئیس کارمند شرکت باقی ماند تا بتواند تمام وقت خود را به طراحی اختصاص دهد و نگران مدیریت تجارت آنها نباشد. همه آنها با هم در مورد نام رنو فرس تروا تصمیم گرفتند که به انگلیسی رنو ترجمه می‌شود.

در سال 1899 لوئیس و مارسل شروع به مسابقه دادن با اتومبیل‌های خود کردند و ارتباط مادام العمر شرکت با ورزش‌های موتوری را آغاز کردند که در ادامه شاهد افتخارات زیادی در زمینه اتومبیلرانی از جمله برنده شدن در مسابقات 24 ساعته لمانز، قهرمانان جهان F1 و قهرمانی در رالی بودیم. این شرکت در سال 1945 ملی شد اما بعداً مجدداً در سال 1990 خصوصی شد. این شرکت با سایر شرکت‌ها به منظور کمک به رقابتی نگه داشتن نام تجاری در بازار خودرو در حال توسعه، به ویژه با نیسان و سپس با میتسوبیشی، مشارکت استراتژیک ایجاد کرده است در عصر مدرن، رنو به خاطر تولید تعدادی خودروی خانوادگی عالی، از خودروهای هاچ بک کوچک شهری گرفته تا MPV های بزرگ، شهرت دارد که کل محدوده را پوشش می‌دهد.

 

رنو

 

3. سیتروئن

سیتروئن یکی دیگر از خودروهای ساخت فرانسه است که در سال 1919 توسط آندره گوستاو سیتروئن تأسیس شد که با خرید پتنت دنده‌ای به شکل شورون که در فرزکاری مورد استفاده قرار می‌گرفت، صنعت موتور را متحول کرد. دنده نوآورانه قابلیت‌های تولید او را متحول کرد و او را قادر ساخت تا تعداد زیادی خودروی کوچک و ارزان را به سرعت بسازد. سیتروئن قدرت یک کمپین بازاریابی بزرگ را درک کرد و بین سال‌های 1925 تا 1934 موفق شد از برج ایفل به عنوان بزرگترین تابلو تبلیغاتی جهان استفاده کند و نام خود را به‌طور برجسته برای دیدن تمام پاریس به نمایش بگذارد.

در طول سال‌ها، خودروهای نمادین بسیاری را دیده‌ایم که از سیتروئن می‌آیند، مانند مدل کلاسیک 2CV، که با وجود توقف تولید در سال 1988، طرفداران و سری مسابقات خود را تا به امروز حفظ کرده است.

 

سیتروئن

 

4. بوگاتی

شاید تعجب کنید که بدانید که بوگاتی یکی از خودروهای ساخت فرانسه است و در واقع یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان سوپراسپرت قبل از لامبورگینی، فراری، پورشه و مک لارن است. اتوره بوگاتی، طراح و سازنده خودرو فرانسوی متولد ایتالیا، شرکت خود را در فرانسه راه‌اندازی کرد. ژان بوگاتی، پسر بزرگ اتوره، در کنار پدرش به‌عنوان طراح و راننده آزمایشی کار کرد تا به این شرکت کمک کند تا در رقابت‌های مسابقه‌ای، از جمله گرندپریکس، شهرت و اعتباری قوی پیدا کند و بوگاتی تایپ 35 آنها اولین جایزه بزرگ موناکو را برد.

ژان در سن 30 سالگی در سال 1939 درگذشت. کسب و کار با مشکل مواجه شد و در سال 1963 فروخته شد و تقریباً ساکت ماند تا این که این برند توسط فولکس واگن در سال 1998 خریداری شد و با بوگاتی ویرون رونق سابق را به آن بازگرداند. این مدل به افتخار راننده آزمایشی قدیمی بوگاتی، پیر ویرون، نامگذاری شد و اولین خودروی تولیدی بود که بیش از 1000 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 253 مایل در ساعت داشت و نسخه سوپراسپرت حتی با سرعت 268 مایل در ساعت سریعتر بود.

بوگاتی علیرغم جایگاه نمادین خود، زیان هنگفتی را در هر مدل فروخته شده متحمل شد و برخی برآوردها آن را با کسری 4 میلیون پوندی بین هزینه‌های تولید و قیمت فروش 1 میلیون پوندی آن ها نشان می‌دهد. بوگاتی به تولید خودروهای سوپراسپرت با قیمت‌های فوق‌العاده ادامه می‌دهد، اما اگر بتوانید پول خرج کنید، واقعاً هیجان رانندگی را با بوگاتی تجربه خواهید کرد.

 

بوگاتی

 

5. آلپاین

آلپاین جوان‌ترین و کم شناخته‌ترین برندی است که در لیست خودروهای ساخت فرانسه قرار گرفته است. در سال 1955 پس از موفقیت در رالی، ژان ردل، که قبلاً جوانترین فروشنده رنو در کشور بود، تصمیم گرفت شرکت خود را راه‌اندازی کند و بنابراین آلپاین به وجود آمد. این نام به عنوان نشانه‌ای برای موفقیت او در مسابقه و جاده‌هایی که در آنها پیروز شد انتخاب شد. پیش از این، ژان در مسابقات خود با رنو 4CV مسابقه داده بود و این ارتباط باعث ایجاد رابطه نزدیک بین دو شرکت شد تا این که سرانجام رنو در سال 1973 آلپاین را خریداری کرد.

آنها به عنوان یک برند تابعه جداگانه باقی می‌مانند و تا سال 1995 به تولید خودروهای خود ادامه می‌دهند، از آن زمان تا سال 2017 تولید خودروهای آلپاین متوقف شد و این برند غیرفعال بود. در سال 2017 رنو تصمیم گرفت تا برند آلپاین را با مدل A110 راه‌اندازی کند که در سرتاسر جهان با موفقیت رو‌به‌رو شد و از 7 دستگاه فروخته شده در سال 2017 به بیش از 4000 دستگاه در سال گذشته رسید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید