ویزای-توریستی-مجارستان-کاریز

تیهانی دهکده‌ای بکر و چشم‌نواز – مجارستان

مجارستان کشوری کوچک در قلب اروپای مرکزی با طبیعتی بکر و مناظری چشم‌نواز است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای توریستی در مجارستان، شبه‌جزیره ی کوچک تیهانی در دریاچه‌ی بالاتون است. این شبه جزیره شگفت انگیز ، دریاچه بالاتون را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

و نه تنها مرواریدی در منطقه یا کشور مجارستان است بلکه مرواریدی در اروپا است. همچنین یک جواهر در وسط دریای مجارستان به حساب می‌آید.

 تیهانی برای کسانی که به دنبال آرامشی بی‌انتها هستند، می‌تواند مقصد مناسبی در مجارستان باشد.

این شبه‌ جزیره فقط 8 کیلومتر مربع وسعت دارد. با وجود این که بسیار کوچک است ولی زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی مجارستان را در اختیار دارد.

در این منطقه ی بکرو ورود ماشین به بخش‌های جنوب غربی آن ممنوع است. بهترین راه برای گشت‌و‌گذار در این منطقه، با پای پیاده است.

 

 

مجارستان-دهکده-تیهانی-کاریز

 

 دریاچه بالاتون

بی شک اروپا دریاچه‌های زیادی دارد اما بزرگ‌ترین دریاچه اروپای مرکزی در مجارستان و در نزدیکی شهر بوداپست قرار دارد و نام آن دریاچه بالاتون است.

این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین است  که گاها به آت دریای مجارستان هم می‌گویند و یکی از بهترین مکان‌های توریستی است.

بیشتر آب این دریاچه توسط رود زالا تامین می‌شود. زالا رودی به طول 139 کیلومتر در جنوب غربی مجارستان است که از تپه‌های مرز بین اتریش و اسلوونی سرچشمه می‌گیرد.

رنگ این دریاچه به خاطر وجود جلبک‌هایی که در آب های کم عمق رشد می‌کنند سبز رنگ است و ظاهرجذابی دارد.

اگر عاشق طبیعت هستید ، می‌توانید سنجاقک ها ، وزغ ها و قورباغه های نادر ، حتی خزندگان ، مانند لاک پشت برکه ای اروپا را در این منطقه مشاهده کنید.

مساحت این دریاچه  598 کیلومتر مربع است همچنین در عریض ترین حالت 14 کیلومتر عرض دارد و حداکثر عمق آن 11 متر است.

نکته حائز اهمیت دیگری که درباره این دریاچه وجود دارد این است که در زمستان آب سطح دریاچه با یک لایه یخ 20 سانتی متری پوشانده می‌شود و همین امر موجبات تفریحات زمستانی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

اگر درباره تفریحات در اطراف این دریاچه بخواهید بدانید باید گفت در فصل تابستان که دمای آب 25 درجه سانتی گراد است، مکان امن و کم عمقی را برای شنا به وجود می‌آورد.

موج سواری، قایق سواری، دوچرخه سواری در پیست مخصوص اطراف دریاچه از دیگر تفریحات دریاچه بالاتون محسوب می‌شوند ، همچنین در زمستان می‌توانید بر روی آن اسکی روی یخ انجام دهید.

تور-مجارستان-کاریز

دهکده تیهانی

تیهان در فاصله 140 کیلومتری از بوداپست قرار دارد. این شهر در ارتفاعات یک تپه ی کوچک گسترده شده و مشرف به چشم انداز زیبای دریاچه ی بالاتون و دریاچه کوچکتر منطقه است که جزء مناطق محبوب ماهیگیری به شمار می‌رود.

تاریخچه این روستا به قدمت دوران ماقبل تاریخ است.

کاریز-مجارستان-ویزا-تور

جاذبه‌های تیهانی

یکی از مکان‌های دیدنی تیهان، کلیسای بدیکتین و برج‌های دو قلوی آن است .این صومعه مربوط هزاران سال پیش است و پناهگاهی برای راهبان بوده است.این کلیسا به دستور شاه اَندرو اول در سال 1055 ساخته شد و همچنین این کلیسا مقبره او نیز هست.

این کلیسا در سال 1754 به سبک باروک بازسازی شد و هر ساله در تابستان کنسرت موسیقی اُرگ در آن برگزار می‌گردد.

صومعه‌ای دیگر در بخش شمالی شهر واقع شده است این صومعه با اتاق‌های متعدد، از دل صخره‌های تپه تیهان بیرون آمده و تماما توسط راهبان ارتدکس یونانی حجاری شده است. این مکان های دیدنی در هیچ جای اروپا نظیر ندارند و ارزش بازدید را دارد.

خانه “لَوِندِر”، موزه قومی روباز، موزه “بندیکت ابی” و طبیعت زیبای آ« ازجمله جاذبه‌های دیگر این منطقه برای گردشگران هستند.

خواص-اسطوخودوس-کاریز

جشنواره اسطوخودوس ، تیهانی

تیهان به دلیل دارا بودن کشتزارهای وسیع اسطوخودوس (لاوندر) مشهور است که در بهار غرق شکوفه می‌شوند.

این فستیوال بی‌نظیر گل اسطوخودوس در تیهانی هرساله در ماه ژوئن برگزار می‌گردد.

هرساله در فصل بهار طیف‌هایی از رنگ بنفش به منطقه زیبایی خاصی می‌دهد و بوی گل هوا را پر می‌کند.

شما علاوه بر اینکه می‌توانید در مراسم برداشت این گل دارویی و پر خاصیت شرکت کنید همچنین می‌توانید در این فستیوال با مهارت‌های قومی این منطقه نیز آشنا شوید زیرا این جشنواره شامل گروه های هنری محلی نیز است که مهارت های خود، هنرهای محلی و صنایع دستی، موسیقی و رقص منطقه خود را به نمایش می‌گذارند.

اسطوخودوس گل های کوچک خوشه‌ای بنفش رنگ است و ارتفاعش در حدود 30 تا 60 سانتیمتر است همچنین برای پوست و مو ، کاهش استرس ، اضطراب ، درمان فشار خون ، رایحه درمانی ، کاهش تهوع و برطرف کردن کم اشتهایی کاربرد دارد.

 

غذاهایی معروفی که نباید در سفر به مجارستان از آن‌ها غافل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید