بهترین غذاهای اسپانیایی

بهترین غذاهای اسپانیایی که باید امتحان کنید

بهترین غذاهای اسپانیایی را در این مقاله از کاریز خواهید یافت. اگر تا به حال به اسپانیا رفته باشید، می‌دانید که چقدر غذا برای فرهنگ غنی و متنوع این کشور اهمیت دارد. در طی قرن‌ها، غذاهای اسپانیایی به طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه بر اساس مواد تازه و رنگارنگ از همه گوشه‌های کشور تبدیل شده است.

بسیاری از مردم از طریق یک تاپاس بار با شگفتی های غذاهای اسپانیایی آشنا شده و اغلب از انتخاب و طعم‌های پیشنهادی شگفت زده می‌شوند. اما غذاهای اسپانیایی بسیار بیشتر از تاپاهای خوشمزه است. از خورش‌های دل‌چسب گرفته تا لقمه‌های سبک، چیزی برای رضایت هر ذائقه در این کشور پر جنب و جوش وجود دارد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در تور اسپانیا در نظر بگیرید، آشنایی با بهترین غذاهای اسپانیایی است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره بهترین غذاهای اسپانیایی بدانید، به شما بگوییم.

1. گازپاچو

گازپاچو یکی از بهترین غذاهای اسپانیایی است که در این کشور می‌توانید امتحان کنید. برای تهیه این غذا سرخ‌ترین و رسیده‌ترین گوجه‌فرنگی‌ها، روغن زیتون، سیر، نان، فلفل و خیار را با هم مخلوط می‌کنند تا صاف و ابریشمی شوند، بعد از آن که این ترکیبات مخلوط شد آن را در کاسه‌ها یا لیوان‌ها می‌ریزند.

گازپاچو

گاز پاچو خیلی خوشمزه و با طراوت است. در اندلس در جنوب اسپانیا، مردم هر روز این غذا را را در تابستان می‌خورند و همیشه یک کوزه از این غذا روی پیشخوان در بارهای تاپاس وجود دارد. همچنین شما می‌توانید salmorejo از کوردوبا را امتحان کنید، نسخه ضخیم‌تری از گازپاچو که اغلب با تکه‌های ژامبون Ibérico روی آن سرو می‌شود.

2. پائلا

پائلا نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای اسپانیایی است. در منطقه والنسیا، افراد ادعا می‌کنند که می‌توانید هر روز از سال یک غذای متفاوت برنجی بخورید، اما بیایید فعلاً به سنتی ترین نسخه آن بپردازیم.

پائلا

مواد تشکیل‌دهنده پائلا والنسیانا شامل گوشت مرغ یا خرگوش، زعفران، لوبیا رانر و لوبیا کره است. اما عنصر بسیار مهم این غذا برنج است. این غذا در اسپانیا بسیار محبوب است و شما می‌توانید پائلا را در منوی اکثر رستوران‌های اسپانیا بیابید.

3. تورتیلا اسپانیایی

تورتیلا اسپانیایی بسیار فوق العاده است و یکی از بهترین غذاهای اسپانیایی به شمار می‌رود. این غذا تنها متشکل از تخم‌مرغ، سیب‌زمینی و پیاز است.

تورتیلا اسپانیایی

نحوه پخت این غذا به این‌گونه است که سیب زمینی و پیاز به آرامی در روغن زیتون سرخ شده و سپس با تخم مرغ‌های زده شده مخلوط می‌شوند تا طعم‌ها قبل از پختن مخلوط شوند. عموماً رستوران‌ها چوریزو، ژامبون، اسفناج، کدو سبز یا هر چیز دیگری را که شما به آن علاقه دارید به این غذای فوق العاده اضافه می‌کنند.

4. گامباس الاجیلو

گامباس الاجیلو به عنوان یکی از بهترین غذاهای اسپانیایی بسیار لذیذ و خوشمزه است. تصور کنید وارد یک تاپاس بار می‌شوید، صاحب بار یک ظرف سفالی از میگوهای تند به مشتری می‌دهد، عطر وسوسه‌انگیز آن به مشامتان می‌خورد، بله این غذا همان گامباس الاجیلواست.

گامباس الاجیلو

برای پخت آن در خانه، کافی است مقداری سیر خلال شده و فلفل سبز را در روغن زیتون تفت دهید، میگوها را چند دقیقه داخل آن بریزید و مقداری جعفری اضافه کنید. هیچ غذایی نمی‌تواند ساده‌تر و خوشمزه‌تر از این غذا باشد.

5. جامون

جامون نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای اسپانیا است. خوک‌های سیاه در میان درختان بلوط در غرب اسپانیا پرسه می‌زنند و به دنبال بلوط‌هایی می‌گردند که به ژامبون سرخابی مرمری Ibérico طعم و مزه آجیلی خاصی می‌دهند.

جامون

طرز تهیه این غذا به این‌گونه است که تکه‌های ضخیم نان تست را با سیر و گوجه‌فرنگی می‌پوشانید، روی آن مقداری روغن زیتون می‌ریزید و برای یک ناهار سریع و خوشمزه، تکه‌های جامون را روی آن قرار می‌دهید.

6. پاتاتاس براواس

شاید رایج‌ترین تاپاس، پاتاتاس براواس در اسپانیا باشد که تمام نسخه‌های آن در این شامل تکه‌های سیب زمینی سرخ شده است. در مادرید، سس براواس با پیمنتون شیرین و تند (پاپریکا اسپانیایی)، روغن زیتون، آرد و آب گوشت ارائه می‌شود.

پاتاتاس براواس

برخی از افراد به آن سیر اضافه می‌کنند، برخی کمی شری فینو، در حالی که برخی رستوران‌ها خودخواهانه اصرار دارند که رسپی مخفی خود را برای خود نگه دارند. توجه کنید که پاتاتاس براواس نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای اسپانیایی است که باید امتحان کنید.

7. Pollo al ajillo

هر اسپانیایی به شما خواهد گفت که بهترین مرغ سیری، مرغی است که مادربزرگش درست می‌کند و البته حق هم دارند.حبه‌های سیر پوست‌کنده نشده را در روغن زیتون سرخ می‌کنند تا طعم دار شود، سپس قبل از اضافه کردن تکه‌های مرغ خارج می‌شوند. وقتی سیر پخته شد، سیر با مقداری رزماری، آویشن و مقداری شری خشک یا شراب سفید مخلوط می‌شود.

Pollo al ajilloاما هیچ دستور العمل قطعی برای این غذای بسیار محبوب وجود ندارد. شما می‌توانید پللو آجیلو را که یکی از بهترین غذاهای اسپانیایی به شمار می‌رود، در رستوران‌های اسپانیا نیز بیابید و از طعم منحصر به فرد آن لذت ببرید.

8. کوچینیلو آسادو

اسپانیایی ها ممکن است ادعا کنند که برای دیدن قنات رومی شگفت‌انگیز، قلعه افسانه‌ای یا کلیسای جامع زیبا به سگویا می‌روند، اما در واقع همه اینها فقط برای این است که در انتهای بازدید کوچینیلو آسادو را امتحان کنند.

کوچینیلو آسادو

کوچینیلو آسادو در سگویا به معنای خوک شیرخوار کباب یا بره است. گوشت در تنورهای بزرگ هیزمی پخته می‌شود و آنقدر لطیف است که با کناره بشقاب سفالی بریده می‌شود؛ بله کوچینیلو آسادو نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای اسپانیایی است که باید در سفر به اسپانیا امتحان کنید

9. پیستو

نسخه اسپانیایی راتاتویی در سرتاسر کشور به شکل‌های مختلف یافت می‌شود، اما بیشتر در شهرها و روستاهای سراسر دشت‌های لامانچا، در جنوب مادرید دیده خواهد شد.

پیستو

در تهیه پیستو پیاز، سیر، کدو سبز، فلفل و گوجه فرنگی به آهستگی در روغن زیتون سرخ می‌شوند. این غذا که یکی از بهترین غذاهای اسپانیایی به شمار می‌رود، عموماً به عنوان پیش غذا مصرف می‌شود.

10. تورون

اسپانیایی‌ها در کریسمس مقادیر زیادی تورون یا نوقای بادام می‌خورند و عموماً این غذا در تمام طول سال در دسترس است. بیشتر آن در شهر کوچک جیجونا در استان آلیکانته و با استفاده از بادام محلی که با عسل و سفیده تخم‌مرغ مخلوط شده، تهیه می‌شود.

تورون

دو نوع اصلی از تورون وجود دارد؛ یک نوع نرم و صاف به نام Jijona و سخت Alicante turrón که حاوی تکه‌های بادام است. تورون نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای اسپانیایی است که باید در سفر به اسپانیا امتحان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید