آژانس کاریز

روز ملی ایسلند

حقایقی جالب درباره ایسلند

ایسلند یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است که با نام جمهوری ایسلند شناخته شده است. این کشور بین اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس منجمد شمالی قرار گرفته است.

این کشور همچنین قدیمی‌ترین دموکراسی جهان را با بیش از 1100 سال دارد. این کشور جمعیت بسیار کمی دارد که فقط 270000 نفر است. نیمی از این جمعیت در پایتخت ایسلند یعنی ریکیاویک و روستاهای اطراف آن زندگی می‌کنند.

روز ملی ایسلند یا روز جشن ملت یک تعطیلات سالانه در ایسلند است که به مناسبت یادبود بنیانگذاری جمهوری ایسلند در 17 ژوئن 1944 است. این تاریخ همچنین به پایان روابط طولانی ایسلند با دانمارک اشاره دارد.

این تاریخ به طور همزمان با تولد Jón Sigurðsson ، شخصیت اصلی فرهنگ ایسلند و رهبر جنبش استقلال طلایی ایسلند قرن نوزدهم انتخاب شد.

آژانس کاریز

روز ملی ایسلند در سال 2020

مراسم روز ملی اسلند در سال 2020 با توجه به شرایط خاص ناشی از همه گیری Covid-19 به روشی غیرمعمول برگزار شد زیرا اجتماع گروه‌های بزرگتر از 200 ممنوع شده بود. این مراسم در 17 ژوئن 2020 برگزار شد.

مردم تشویق شدند که این روز را در کنار خانواده و دوستانشان جشن بگیرند و خانه‌های خود را با پرچم تزئین کنند. جشن‌های سنتی روز ملی ایسلند در ریکیاویک به طور مستقیم از ایستگاه تلویزیون ملی Ruv پخش می‌شد این برنامه با به صدا درآمدن همه‌ی زنگ‌های کلیسا در ریکیاویک آغاز شد و پس از آن یک دورهمی محدود در کلیسای جامع Domkirkjan برگزار شد.

ساعت 11:10 مراسم روز ملی دولت ایسلند در میدان Austurvöllur آغاز شد ، و پس از آن رژه از Austurvöllur به سمت قبرستان سوگورگاتا برگزار شد ، جایی که رئیس شورای شهر تاج گل را روی مزار Jón Sigurðsson قرار داد.

برای کسانی که می‌خواهند در اطراف قدم بزنند شاید بتوانید نگاهی اجمالی به رویدادهای پاپ آپ از جمله گروه‌های کر گروه‌های برنجی ، هنرمندان سیرک و موارد دیگر در منطقه مرکز شهر ریکیاویک بیندازند یا به یک دی جی در Klambratún گوش دهند.

آژانس کاریز

جشن‌ها و مراسمات روز ملی ایسلند

امروزه ایسلندی‌ها این تعطیلات را در مقیاس ملی جشن می‌گیرند. این جشن به طور سنتی از طریق هر شهر یا روستا به صورت رژه برگزار می‌شود که معمولاً نوار برنجی آن را هدایت می‌کند.

هر سال در تاریخ 17 ژوئن،ریکیاویک میزبان نمایشگاه‌های استقلال، تئاتر خیابانی، نمایش‌های طرفداران و رقص می‌باشد.

سوارکارانی که سوار بر اسب‌های ایسلندی هستند اغلب از گروه برنجی مقدم هستند در حالی که یک گروه پرچم دار از جنبش پیشاهنگی ایسلند به طور سنتی از گروه پیروی می‌کنند.

پس از سخنرانی در فضای باز ، از جمله سخنرانی بانوی کوه ، که شعر می‌خواند ، برگزار می‌شود او نماینده روح سرسخت ملت ایسلند و طبیعت ایسلندی است.

از بسیاری جهات ، این دوره رمانتیسیسم را یادآوری می‌کند که هنگام برداشتن اولین قدم‌های استقلال به سلطنت رسیده است.

پس از پایان سخنرانی‌های عمومی ، جشن‌های غیررسمی‌تر شروع می‌شوند ، که معمولاً شامل انواع اجراهای موسیقی و کنسرت است.

آژانس کاریز

ده حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور ایتالیا

حقایقی جالب درباره ایسلند



دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید