کاریز تور

جاذبه‌های برتر اروپا – اروپا گردی – پارت اول

اروپا با لایه‌های تاریخی خود و همپوشانی فرهنگ‌ها ، گنجینه‌ای برای همه چیز است ، از آثار قرون وسطی و باستان گرفته تا باروک و هنر نو همه را می‌توان در اروپا دید.

شهرهای روی آب ، برج‌های خمیده و شهرهای قدیمی عرفانی با کلیساهای کاتولیک ، دریاچه‌های عمیق و زیبا همه در این قاره جای گرفته‌اند.

تور اروپا بسیار هیجان انگیز و وسوسه کننده است. اروپا یک قاره فوق العاده متنوع است. تور اروپا و دیدن از کشورهای مختلف با جاذبه‌های دیدنی بسیار می‌تواند برای شما خاطرات بسیار لذت بخشی را به همراه داشته باشد.

در تور اروپا هر کشور به طور شگفت انگیزی با کشور دیگر متفاوت است.

این کانون تاریخ و تمدن مکانی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز را برای هر مسافری برای گشت و گذار ایجاد می‌کند ، در ادامه بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا را برایتان  بازگو می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا سفر بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

کاریز تور

1. برج کج پیزا ، ایتالیا

برج کج پیزا که در زبان ایتالیایی با نام «Torre Pendente di Pisa» شناخته می‌شود، در شهر پیزا در ناحیه‌ی توسکانی ایتالیا قرار گرفته است.

برج کج مشهور در جهان به دلیل شیب باورنکردنی چهار درجه‌ای خود در سراسر جهان شناخته شده است و به نظر می‌رسد این برج در حال سرنگونی است.

برج ناقوس شیب دار شگفت انگیز در پشت کلیسای جامع پیزا قرار دارد و به سبک رومانسک ساخته شده است.

قدمت این برج به قرن 12 میلادی باز می‌گردد و ساخت آن 199 سال طول کشیده است ، اما به دلیل نرم بودن زمین از یک طرف ، در هنگام ساخت شروع به کج شدن کرد.

امروزه ، این برج  با بلندی 55.86 متر توریست‌هایی را از همه جا به سمت خود جذب می‌کند که می‌خواهند برج را از نزدیک تماشا کنند و عکس‌هایی را به یادگار در مقابل آن بگیرند.

کاریز تور

2. صخره‌های معلق شهاب سنگ ، یونان

متئورا (Meteora) منطقه‌ای شناخته‌شده در یونان مرکزی است که میزبان سازه طبیعی صخره‌ای وسیعی است که چون از آسمان معلق به‌نظر می‌رسد آن را متئورا نامیده‌اند.

در واقع ، متئورا برگرفته از واژه Meteorite به‌معنی شهاب‌سنگ است که به سنگ آسمانی هم شهرت دارد. یک منظره فوق‌العاده ساخته شده از تخته سنگ‌های تپه مانند که بر خط افق تسلط دارد.

بر فراز این سازه صخره‌ای طبیعی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مجموعه‌های کلیسای ارتدوکس یونان بنا شده است.

بخشی از آنچه این منظره با شکوه را بسیار شگفت انگیز می‌کند ، صومعه‌هایی است که به صخره‌ها چسبیده‌اند.

متئورا به‌دلیل اهمیت طبیعی و تاریخی در سال ۱۹۸۸ به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافت.

قدمت این مکان مذهبی که بر روی صخره‌هایی قرار گرفته است به قرن پانزدهم برمی‌گردد و پله‌های طولانی دارد با این حال برخی از بازدیدکنندگان از این راه طولانی هنوز هم استقبال می‌کنند.

معروف‌ترین صومعه مقدس ترینیتی ، در ارتفاع 400 متری شگفت انگیز در بالای یک برج صخره‌ای طبیعی قرار دارد و منظره‌ای نفس گیر برای تماشا به وچود آورده است.

کاریز تور

3. استون هنج ، انگلیس

استون هنج Salisbury Stonehenge یکی از 7 آثار باستانی معروف دنیا است که قدمت آن را به دوره نئولتیک و عصر برنز باز می‌گردد.

استون هنج در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلستان واقع شده است.

این بنا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بریتانیا و یکی از اسرار آمیزترین بناهای تاریخی جهان به شمار می رود.

هنوز در خصوص کاربری اصلی این مجموعه سنگی اختلاف نظر وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که یک مجموعه ستاره شناسی ، محل دفن اجساد و یا محل انجام آیین مذهبی است.

در قرون وسطی ، افسانه‌هایی رایج بود که استون‌ هنج را با مرلین و اسطورهٔ شاه آرتور مرتبط می‌ساخت و تا دوره رنسانس محبوب ماند.

در قرون جدید عتیقه‌شناسان استون‌ هنج را معبدی مربوط به دروئیدها دانستند که در میان بومی‌های بریتانیایی پیشه‌ورانی والاتبار بودند.

اما امروزه باستان‌شناسان عمر استون‌هنج را دست‌کم دو هزار سال قدیمی‌تر از دروئیدها می‌دانند و هرگونه مناسبت بین دروئیدها و استون‌هنج را رد می‌کنند.

 

 

کاریز تور

 

4. دریاچه بلد ، اسلوونی

در شمال غربی اسلوونی نزدیک به شهر بلد دریاچه‌ای زمردی رنگ و درخشان واقع شده است که توسط تپه‌های سرسبز و خیره کننده احاطه شده است.

گردشگران می‌توانند خود را با یکی از قایق‌های چوبی قدیمی به نام پلتنا به جزیره کوچک بلد در وسط دریاچه برسانند.

این جزیره محل کلیسای عروج مریم است ، ساختمانی متعلق به قرن هفدهم با برخی از نقاشی‌های دیواری گوتیک قرن 15 هنوز هم دست نخورده است.

در اطراف این دریاچه فوق العاده زیبا ، قلعه بلد نیز وجود دارد ، اما یکی از بهترین کارها در این منطقه این است که در اطراف دریاچه قدم بزنید و برای شنا در آب‌های آرام آماده شوید.

عمق بلد در برخی نقاط به ۳۰ متر می‌رسد و از این نظر در میان غواصان بسیار محبوب است.

۱۹ گونه از آبزیان نظیر اسبِله‌ماهی ، لاک‌پشت و ماهی کول در این دریاچه زندگی می‌کنند. اردک‌ها و قوها و همچنین گیاهان متعدد نیز در سراسر سطح دریاچه دیده می‌شوند.

کاریز تور

معرفی کاخ ورسای ، بزرگترین کاخ سلطنتی جهان در پاریس

معرفی فواره تروی در شهر رم ایتالیا

گرونر سی دریاچه جادویی کشور اتریش

تیهانی دهکده‌ای بکر و چشم‌نواز در مجارستان

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید