آژانس کاریز

آشنایی با بهترین فستیوال‌های برزیل

برزیلی‌ها عاشق برگزاری مهمانی و جشن هستند ، همانطور که در کارناوال سالانه مشهور در جهان آن‌ها دیده می‌شود ، جایی که از کودکان گرفته تا بازنشستگان با شور و شوق کامل و روحیه شگفت انگیزی به جشن می‌روند.

در طول سال چندین جشنواره سرگرم کننده دیگر نیز در سرتاسر برزیل برگزار می‌شود که هر کدام علاقه‌مندان خاص خود را دارند. سنت‌ها ، آیین‌ها و فرهنگ غنی برزیل شور و نشاط این کشور را افزایش داده و مردم را به شگفتی وا می‌دارد.

برای تجربه و شناخت شور و نشاط فرهنگ و سنت‌های محلی برزیلی‌ها بهترین راه این است که در جشنواره‌های سنتی آن‌ها شرکت کرد و شاد شد.

جشنواره‌های محبوب برزیل جنبه‌های رنگارنگ این کشور را به نمایش می‌گذارند و اهمیت آن را برای همه بیشتر می‌کنند.

ما در آژانس کاریز بهترین جشنواره‌هایی را که باید در طول سفر به برزیل در آن‌ها شرکت کنید را به شما معرفی می‌نمائیم.

آژانس کاریز

1. کارناوال – پر جنب و جوش‌ترین جشنواره برزیل

بدون شک بزرگترین جشنواره برزیل ، کارناوال به دلیل یک هفته مهمانی بدون وقفه در سراسر جهان شناخته شده است.

کارناوال مطمئناً یکی از بزرگترین ، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره‌های برزیل است که در بزرگترین آن در ریودو ژانیرو برگزار می‌شود.

کارناوال در سایر شهرهای برزیل مانند سالوادور و رسیف نیز جشن گرفته می‌شود. اولین جشن کارناوال به سال 1830 برمی‌گردد که گسترش عرف پرتغالی برای شادی و سرگرمی در روز قبل از آغاز دوره بزرگ بود.

به نمایش گذاشتن رژه‌های خیابانی رنگارنگ ، رقص سامبا توسط محلی‌ها با لباس‌های پر زرق و برق و مهمانی‌های خیابانی موسوم به بلوک در کارناوال بزرگ برزیل برگزار می‌شود.

هر بلوک مضمون و موسیقی خاص خود را دارد و دو مورد از محبوب‌ترین‌ها در ریودوژانیرو “Cordão do Bolo Preto” و “Sargento Pimenta” است.

این کارناوال یک هفته‌ای همه را به وجد می‌آورد ، شرکت در آن لذتبخش است و با موسیقی محلی مردم شاد می‌شوند همچنین مسابقات سالم رقص سامبا برگزار می‌شود.

خیابان‌ها به صورت رنگارنگ و جذابی تزئین شده‌اند و همه افراد محلی و توریست‌ها با لباس‌های رنگارنگ و پر جنب و جوش بیرون می‌آیند و قلب و روح خود را با شور و حال جشنواره خوش می‌کنند.

این کارناوال در تاریخ 21 فوریه تا 26 فوریه برگزار می‌شود.

آژانس کاریز

 

2. جشن اکتبر – برای مردمی که آبجو دوست دارند

ریشه‌های ژرمنی جنوب برزیل این جشنواره سنتی آلمان را به برزیل آورده است ، جایی که به یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های آبجو در این کشور تبدیل شده است.

این جشن دو هفته‌ای که هر سال در آخر سپتامبر و آغاز اکتبر در مونیخ برگزار می‌شود در برزیل در اواسط ماه اکتبر هر سال در بلومناو در ایالت سانتا کاتارینا برگزار می‌شود ، غذاهای لذیذ آلمانی و آبجو زیادی را جشن می‌آورند.

همچنین لباس‌های محلی سنتی وجود دارد که اکثر مردم با شور و شوق زیادی آن‌ها را می‌پوشند و با آواز ، رقص و شادی در این مهمانی‌های خیابانی شرکت می‌کنند.

از نکات جالب توجه می‌توان به مسابقه زیبایی اشاره کرد که به دنبال ملکه اکتبرفست و همچنین نایب قهرمانی‌هایی است که به عنوان شاهزاده خانم‌های اکتوبرفست تاجگذاری می‌شوند.

آژانس کاریز

3. هفته‌ی عید پاک – جشن هفته‌ی مقدس

عید پاک در هفته مقدس جشن در برزیل گرفته می‌شود. این جشن مذهبی مطمئناً با بیشترین جمعیت کاتولیک در جهان ، یکی از مهمترین جشنواره‌های برزیل است که در آغاز فصل پاییز در این کشور جشن برگزار می‌شود.

سمنا سانتا یا همان عید پاک در سراسر کشور برزیل جشن گرفته می‌شود اما پر جنب و جوش‌ترین و با شکوه‌ترین آن‌ها در اورو پرتو برگزار می‌شود.

با خدمات مذهبی در گوشه و کنار ، یک هفته‌ای عید پاک با بازدید از نزدیکان و عزیزان ، دورهمی ، با ساخت لانه‌های آرزو که با تخم مرغ و شکلات برای خوشحالی کوچک‌ترها برگزار می‌شود.

خیابان‌ها با فرش‌هایی از گل‌های رنگارنگ و زیبا ، ماسه و خاک اره تزئین می‌شوند تا طرح‌ها و مضامین زیبایی ایجاد کنند. بچه‌ها لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند و آوازهای مذهبی می‌خوانند که باعث افزایش شور و نشاط در شهر می‌شود.

تاریخ برگزاری از 5 آوریل تا 11 آوریل است.

آژانس کاریز

4. جشنواره کاچاکا – فرصتی برای امتحان کوکتل ملی برزیل

جشنواره سالانه کاچاکا که گاهی اوقات به عنوان جشنواره پینگا نیز شناخته می‌شود در شهر استعماری پاراتی ، درست در جنوب ریودوژانیرو برگزار می‌شود. کاچاکا کوکتل ملی برزیل است.

این جشنواره به مشروبات الکلی ملی ساخته شده از نیشکر اختصاص دارد در حالی که نسخه‌های ارزان قیمت کاچاکا عملا می‌تواند رنگ را از دیوارها پاک کند ، کاچاکا با کیفیت می‌تواند واقعاً خوب باشد و این جشنواره فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا آن‌ها را امتحان کنید.

این جشنواره در آخر هفته طولانی در ماه اوت برگزار می‌شود ، نمایشگاه‌هایی از سامبا ، فورو و رگی ، کامیون‌های غذا ، معمولاً صنایع دستی پاراتی و البته نمونه‌های مختلفی از گیاه کاکاکا وجود دارد.

همچنین فرصتی عالی برای شناختن شهر زیبای پاراتی است. ممکن است در طول جشنواره این شهر شلوغ شود اما این فقط به روحیه مفرح و دوستانه مکان می‌افزاید.

آژانس کاریز

5. جشنواره فولکلور پارینتیس – کارناوال مردمی رنگارنگ در برزیل

این جشنواره سالانه در منطقه پارینتیس برگزار می‌شود و بیش از 3 روز جشن گرفته می‌شود. نکات برجسته اصلی جشنواره به تصویر کشیدن داستان افسانه‌ای گاو زنده شده از طریق موسیقی محلی ، رقص محلی و رژه‌های پر جنب و جوش در خیابان است.

این جشنواره که با عنوان جشنواره بوی بومبا  نیز شناخته می‌شود ، سنت‌ها و فرهنگ قومی آمازون را به نمایش می‌گذارد.

ویژگی قابل توجهی که باعث می‌شود جشنواره فولکلور پارینتیس از بقیه جشنواره‌های برزیل متمایز شود ، رقابت سالم و در عین حال جذاب داستان سرایی بین دو تیم گرانتیدو و کاپریچوزو است.

تاریخ برگزاری این جشنواره  هر ساله  در 27 ژوئن تا 28 ژوئن است.


آژانس کاریز

آشنایی با بهترین فستیوال‌های فرانسه

آشنایی با بهترین فستیوال‌های آلمان

آشنایی با فستیوال‎‌های شهر مادرید اسپانیا

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید